JW subtitle extractor

Què has de saber sobre les xarxes socials?

Video Other languages Share text Share link Show times

Les xarxes socials són part del
dia a dia de moltes persones.
Les fan servir els teus amics
segurament els pares dels teus amics
i fins i tot pot ser que els avis
dels teus amics també en tinguin.
És possible que et preguntis:
«Hauria de tenir xarxes socials?».
Si t’estàs plantejant crear-te un compte
què hauries de tenir present abans de fer-ho?
Per exemple, què en pensen els teus pares?
Hi ha alguna restricció d’edat al país on vius?
La Bíblia diu: «El prudent
s’assegura de cada pas que fa».
Això vol dir que, si t’ho penses bé
abans de prendre una decisió
demostraràs que ets intel·ligent.
Les xarxes socials poden
ser una bona manera
d’estar en contacte amb els teus amics
mantenir-te al dia amb les últimes novetats
o fins i tot agafar idees per als teus hobbies.
Però, si t’ho pares a pensar, t’adonaràs
que no tot és tan bo com sembla.
Per què?
En primer lloc, perquè pot ser addictiu.
Les xarxes socials estan dissenyades
perquè et passis hores i hores
pendent del que els altres han publicat
i perquè miris una vegada rere una altra
com reaccionen ells al que tu has penjat.
Les xarxes socials poden fer que estiguem
enganxats a la pantalla durant hores.
Això podria explicar perquè molts
adolescents van tan cansats.
La Bíblia dona un molt bon consell, diu:
«Aprofiteu el temps de la millor manera».
Alguns joves han decidit que de moment
no es registraran a cap xarxa social.
I, d’altres, han eliminat el seu compte
per tal d’aprofitar millor el seu temps.
Però hi ha altres aspectes a tenir en compte.
Les xarxes socials poden tenir un efecte
molt negatiu en el teu estat d’ànim
sobretot si ets adolescent o encara més jove.
Si no vas amb compte, podries
preocupar-te excessivament
pel que els altres pensen de tu.
També podries sentir-te malament
si veus que altres tenen més
seguidors o més «m’agrades» que tu
o arribar a pensar que la seva
vida és millor que la teva.
També podries sentir que
t’estàs perdent moltes coses
com ara quan sembla que tothom
ha estat convidat a un pla menys tu.
Les persones que passen molt
de temps a les xarxes socials
acostumen a sentir-se soles,
angoixades o deprimides.
També són més propenses
a patir ciberassetjament
i problemes d’autoestima.
En lloc de mirar sempre les seves pantalles
alguns joves han començat a
mirar el que tenen al seu voltant.
Com?
Passant més temps amb els
seus amics cara a cara
o trucant-los per parlar amb ells.
No hi ha res com les interaccions personals!
D’altres han decidit fer un
descans de les xarxes socials
com si fos una desintoxicació.
D’aquesta manera, s’han adonat
que les xarxes no són essencials
per a la vida, com l’aigua o el menjar.
Realment es pot ser feliç
sense les xarxes socials!
Encara hi ha un altre aspecte a tenir en compte.
Què hauries de fer si, per ara, els teus
pares no et deixen tenir xarxes socials?
En comptes d’enfadar-te o fer-ho d’amagat
demostra’ls que ets responsable
prenent bones decisions en el teu dia a dia.
Qui sap si amb el temps canvien d’opinió.
Passi el que passi, recorda:
Molts joves són feliços
sense tenir xarxes socials
fins i tot aquells que abans en tenien
i han decidit deixar-les durant un temps.
I, si els seus amics els pregunten
per què no fan servir les xarxes
simplement els diuen: «Estic
massa ocupat ara mateix»
o «Potser m’ho penso més endavant».
Si segueixes aquests consells
amb el temps estaràs preparat
per prendre una bona decisió.